Betingelser

Betingelser og frakt

Betaling
Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter i nettbutikken:

  • Kredittkort (Visa / MasterCard)
  • Klarna Faktura
  • Klarna Konto
  • Klarna CheckOut

I den fysiske butikken tilbyr vi betaling med bankkort og kredittkort samt kontanter. Bemerk: vi har ikke alltid like mye veksel ved bruk av kontanter.

Ordreprosessen 

Ved bestilling via nettbutikk vil du få en ordrebekreftelse via epost etter kjøp. 

Du kan også logge deg inn på Min Side og se alle dine ordrer. Der vil også våre historikk-kommentarer ligge.

Varer
Vi tilstreber å holde vareutvalg og vareantall oppdatert, men da Bæreglede også er en fysisk butikk, kan det tidvis skje udokumenterte bytter, svinn e.l. som gjør at ting ikke stemmer 100%. Tidvis vil også produkter endre seg noe uten at produktinformasjonen endrer seg.

Alle produkter er heller ikke alltid lagt inn i systemet / oppdatert med en gang vi får dem inn, så ring gjerne og spør. Sjekk gjerne vår Facebook-side for oppdateringer om nyankomne varer.

Bæreglede reserverer seg for feil i informasjon samt for feil i spesifikasjon på samtlige produkter og tjenester i Bæregledes sortiment. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner, og kan ikke garantert gjenspeile varens eksakte utseende og beskaffenhet.

Ved eventuelle feilaktigheter i opplyst lagerstatus, reserverer Bæreglede retten til å korrigere dette i etterhånd. Dette innebærer blant annet at dersom et produkt i Bæregledes sortiment har utgått, eller av annen grunn ikke finnes tilgjengelig med overholdelse av rimelige tiltak, er ikke Bæreglede forpliktet til å inneha et slikt produkt til tross for at kunden har bestilt et produkt tilsvarende nevnt ovenfor.

Priser
Prisene er inklusive MVA. Vi forbeholder oss retten til å forandre prisene uten forvarsel.

Frakt og leveringsvilkår
Produktprisene er oppgitt uten frakt.  Vi tar 59 kr i frakt- og ekspedisjonsgebyr for ordrer under 1500 kr, og tilbyr gratis frakt for bestillinger fra 1500 kr og oppover.
Vanligvis med sporing, men mindre pakker sender vi som vanlig A-post.

Ved sporing vil du få en mail fra vårt system med sporingsnummer. Om du ikke har fått dette innen 2 dager etter bestillingen, kontakt oss gjerne. Du vil også vanligvis få meldingslapp via epost og sms, men ikke nødvendigvis noen fysisk hentelapp. Kunden må hente ut pakken senset 14 dager etter advisering. Dersom henting uteblir 14 dager etter første advisering går pakken i retur til Bæreglede. Kostnaden for en pakke som ikke har blitt hentet ut faktureres kunden med 250 kr.

Vi sender hovedsakelig med Posten mandag-fredag. Ordrer ankommet innen kl 12 sendes vanligvis ut samme dag. Om det haster med en ordre bestilt før kl 14:00, kan du kontakte oss per telefon, så skal vi prøve å få pakket og sendt den samme dag. Posten kommer og henter pakkene mellom kl 14 og 15. Endringer på bestillinger må derfor ringes inn så fort som mulig.

Det tar vanligvis 1-4 døgn fra du bestiller til pakken er deg i hende. For visse steder kan det ta opptil 5 dager.

Noen ganger mangler vi en eller flere av de bestilte varene. Vi vil da enten kontakte deg og gå gjennom de alternativene som finnes, eller vi vil sende ut resten av ordren og ettersende varen om vi vet at den kommer innen rimelig tid.

Fakturabetaling gjennom Klarna

Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette.
Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22 %.

Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg.
Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.

Sending til utlandet
På grunn av begrenset kapasitet, har vi ikke mulighet til å sende varer til utlandet.

Skader

Kunden skal melde fra om eventuelle produkt- eller transportskader til Bæreglede innen tre måneder fra leveransen ble mottatt. Kunden har ansvar for å pakke ut og undersøke produktene snarest etter mottak.

Dersom kunden oppdager en transportskade skal kunden kontakte kundeservice via mail: info@bereglede.no. Observer at produktet ikke får brukes av kunden og at kunden må beholde produktets emballasje, slik at dette kan inspiseres ved behandling av skadesaken.

Frakt
Prisene er oppgitt uten frakt. Vi sender vanligvis som servicepakke med sporing. Forsendelse som vanlig A-post kan avtales i visse tilfeller.
Frakten avhenger av kjøpssummen:

  • Under 1500 kr: 59 kr i frakt
  • Over 1500 kr: Gratis frakt!

Retur
Ubrukte varer kan returneres innen 14 dager. De forutsettes returnert i sin helhet i originalemballasjen, og ikke vise spor av å være brukt.

Returkostnadene bæres av kjøper. Kjøper bærer risikoen for at pakken kommer frem ved retur, og anbefales å sende pakken med sporing.

Vi ber om at dere sender oss en mail om når pakken er sendt, og sporingsnummer om mulig. Grunnen er at Posten noen ganger roter, og sender pakkene til feil postkontor. Om vi vet at noe ankommer, er det lettere å følge opp dette.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Reklamasjon
Ved feil på varen bes kunden om å kontakte Bæreglede så snart som mulig. Vi vil da snarest mulig iverksette tiltak for å rette på mangelen.

Problemer med bruk
Bæreglede vil så langt som mulig være behjelpelig med å få produktet til å fungere for deg som kunde, og gir gjerne hjelp i butikken, via telefon, mail e.l. Ved behov kan billedmateriell fra både kunde og vår side bli benyttet. Våre anbefalinger basert på alder, vekt e.l. kan kun sees på som veiledende.

Vi kan tilby hjelp via Skype og Facetime ved behov.

Rabatter til non-profit

Bæreglede gir gode rabatter til bl.a.:

  • organisasjoner som barnehager, helsestasjoner, sykehus o.l.
  • dem som ønsker å starte opp et bæretøy-bibliotek e.l.
    (plan og hjemmeside der bæretøy-biblioteket promoteres kreves)

Bæretøyet vil da være påsatt en liten lapp med bæreglede.no.

Bare kontakt oss for mer informasjon